23.3.2022

Kevätkokous Veteraanituvalla 23.3.2022

Loimaan Seudun Reserviläisten kevätkokous pidettiin 23.3.2022 Loimaan veteraanituvalla. Kevätkokouksen yhtenä käsiteltävänä asiana oli uuden kunniapuheenjohtajan nimeäminen pitkäaikaisen kunniapuheenjohtajan Veikko Ruskeeniemen siirryttyä ajasta iäisyyteen. Loimaan Seudun Reserviläisten johtokunta esitti kevätkokouksessa seuraavaksi kunniapuheenjohtajaksi Marko Silvanderia. Marko Silvander on ollut Loimaan Seudun Reserviläisten puheenjohtajana vuodesta 2004 aina vuoteen 2016 asti. 13 vuotta puheenjohtajana on yhdistyksen historian pisin jakso. Silvander johti Loimaan Seudun Reserviläiset malliyhdistykseksi vuonna 2007 ja oli mm. järjestämässä valtakunnallisia jotoksia Loimaalla vuosina 2004 ja 2011 sekä juhlatilaisuudet yhdistyksen 50- ja 60-vuotispäiville. Marko Silvander sai puheenjohtajakautensa aikana myös suuren henkilökohtaisen huomionosoituksen kun hänet valittiin vuonna 2015 valtakunnallisesti Reserviläisliiton Vuoden Reserviläiseksi. Nämä vain muutamat mainitut ansiot riittivät oikeutetusti kevätkokouksen kannatukseen ja Marko Silvanderista tuli järjestyksessään toinen Loimaan Seudun Reserviläisten kunniapuheenjohtaja.

Kevätkokouksessa palkittiin myös perinteisesti kiertopalkinnoilla yhdistyksen vuoden tulokas, vuoden aktiivi ja vuoden ampuja. Vuoden tulokas Eero Kopu liittyi jäseneksi viime vuonna ja on ollut monipuolisesti toiminnassa mukana alusta alkaen. Vuoden aktiivi Mikko Hietala on toiminut ampumatoimikunnassa ahkerasti kilpailujen ja tapahtumien järjestäjänä. Vuoden ampuja Niko Seppänen sijoittui sovelletun reserviläisammunnan SM-kilpailuissa upeasti 17. sijalle yli 230 kilpailijan joukosta.

Kevätkokouksen jälkeen eversti evp Ari Rautala esitelmöi runsaslukuiselle yleisölle JR35 vaiheista sodan aikana.